Butik i Västerås med symaskiner och tillbehör, scrapbooking, kort, motivstämplar, bakprodukter, heminredning, presenter och hobbymaterial.





Kreativa Tings hemsida.

2012-06-04

Fågelholk

Jag hade gått och sneglat på den här holken länge innan jag slog till. Den var så läcker men vad skulle jag ha den till? Så slog det mig – en batteriholk såklart! :-)



Jag har klätt den med mönsterpapper runt om. Pappret fäste jag med dubbelhäftande tejp för att enkelt kunna plocka bort den dag jag känner för att byta färgskala i hallen. :-)
Taket har jag klätt med ”takpannor” som jag klippt ut på frihand.

Jag har stämplat ett fågelpar som sitter på en pinne utanför ingången och en fågel på en ”vindflöjel” uppe på taket.

Pryder verkligen sin plats i hallen och nu hinner man knappt plocka ur det förbrukade batteriet innan dottern ropar ”Jag kan stoppa det i holken mamma!”. :-D

Holken är gjord i trä och taket är klätt i metall och är avtagbart (så det är inga problem att tömma ur batterierna när den blir full) så om man vill kan man ju måla den och hänga ut den om man hellre vill det… :-)

Stämplar: 
Turturduvor SD-J0318
Fågel 1 höger SD-F0296
Fågel 1 vänster SD-F0294







:) Vivi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar