Butik i Västerås med symaskiner och tillbehör, scrapbooking, kort, motivstämplar, bakprodukter, heminredning, presenter och hobbymaterial.





Kreativa Tings hemsida.

2013-04-28

Ljuvliga blomsterbukett!

Detta kort har jag gjort med en för mig ny, men helt underbart vacker teknik. Jag har använt följande material;

Akvarellpapper med fin grän 200 g
Embossingdyna
Embossingpulver clear
Embossingfön
Distress Ink Markers
Stämpelmotiv från Papermania "Just to say"

Jag börjar med att stämpla upp mitt motiv på akvarellpapper med en embossingdyna, det vill säga ett sorts genomskinligt lim på vilket embossingpulver fäster. Sedan strör jag över embossingpulver CLEAR, dvs genomskinligt. Sedan embossar jag med fönen.

När motivet sedan finns där på papperet, näst intill omöjligt för ögat att se. Se till att ha en bra lampa och stämpla gärna upp motivet med en färgad dyna och ha bredvid att titta på. Jag hade kvar min förpackning och använde mig av bilden där. Sedan var det bara att färglägga "mellanrummen" på samma sätt som jag skulle målat stämpelmotivet annars


 Här ser ni hur jag börjat och kommit en bit på vägen. Jag har valt att måla i milda toner.


Här är det färdiga motivet monterat på ett kort där jag gjort en bakgrund med samma teknik. 


Och en närbild! 

En pillig metod som kräver ett vaket öga men himla fint blir det!

Tack för mig för denna vecka!

//Kasia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar