Butik i Västerås med symaskiner och tillbehör, scrapbooking, kort, motivstämplar, bakprodukter, heminredning, presenter och hobbymaterial.





Kreativa Tings hemsida.

2013-10-13

Mitt pysselrum!

Idag är det min tur att visa hur mitt "pysselrum" ser ut. Fast den här bilden visar hur min "pysselplats" ser ut för jag sitter i vardagsrummet och pysslar när jag inte är ensam. Jag har gjort i ordning en liten pysselhörna i mitt sovrum (som jag kommer visa vid ett senare tillfälle). Där ryms dock bara en att pyssla. När jag pysslar med andra, min dotter eller pysslande väninnor, hamnar vi alltid i vardagsrummet! 

Såhär såg det ut förra helgen när jag hade pysselbesök. Och istället för att visa en nystädad, snygg och prydlig pysselhörna visar jag när vi verkligen sitter mitt i pysslet. Med kaffekoppar och allt! :-D


På bordet har jag en gammal vaxduk för att skydda bordsytan Spillbitar förvarar jag i pizzakartongerna som står mitt på bordet. Cardstocks och mönsterpapper har jag i mappar på en skänk bakom ryggen (syns inte på bilden). I de gulgröna väskorna har jag askar med brads, öljetter, chalks, glitterlim, pågående projekt och lite annat som man "måste" ha nära till hands. :-) På en stol mellan bordet och tv-bänken står mina stora lådor med band och blommor. Cuttlebuggen är flitigt använd så den har paradplats mitt på bordet precis som verktygsväskan... :-)

Är ju såklart lite stök att flytta pysselgrejerna fram och tillbaka mellan vardagsrum och "pysselrum" men jag brukar se det som ett tillfälle att städa ihop lite och lägga var sak på sin plats. När man är mitt i ett projekt blir det ju lätt hänt att man stoppar undan saker på första bästa plats bara för att frigöra lite bordsyta... :-)

:) Vivi


1 kommentar: